20 Kasım 2016 Pazar

Taşyaran Vadisi - Motocross Gösterisi

Uşak turlamamızın ikinci günündeyiz. Programımızda zorlu bir parkura sahip Taşyaran Vadisi ve sonrasında heyecanı doruklara çıkaracak bir motocross gösterisi var. Güneşli bir Pazar sabahı ile güne merhaba diyoruz. Kardeşlerimiz sağ olsun dünkü gibi sofrayı donatmışlar. Sofranın en dikkat çekeni beni ye diye gözümüze bakan Uşak'ın meşhur döndürmesi. Döndürme burada çok meşhur. Ispanaklı ve kabaklı yapılıyor. Ispanaklı olanı börek tadında fakat kabaklı olanın kendine has bir lezzeti var. Bal kabağından yapılıyor olması ağızda şeker tadında bir his bırakıyor. Biz çok sevdik. Uşak'a yolunuz düşerse tadına bakmanızı tavsiye ederim.

Pazar kahvaltısının ardından Taşyaran Vadisi'ne doğru yola koyuluyoruz. Vadi Kula yolunda, takribi 40 kilometre mesafede. Parkur bahsettiğimiz gibi oldukça zorlu. Vadiye varabilmek için engebeli ve taşlık araziden aşağıya doğru inmek gerekiyor. Oldukça dik bir yamaç burası. Zar zor, engelleri aşıp vadiye vardığınızda ise gördüğünüz manzara tüm bu yorgunluğu unutturacak cinsten. Suların aşındırdığı vadinin her köşesinde birbirinden yumuşak ve yuvarlak hatlı dev kayalar görüyoruz. Suyun kudretini, bu dev kayalar karşısında hissetmemek mümkün değil. Kayalar uzaktan milföy hamuru hissi veriyor bana. Sanki üst üste ince tabaka halinde konulmuş ve sonrasında bıçakla ikiye bölünmüş gibi.

Dev kayaların ortasında da akan nehir ve bu nehrin buz gibi suyu var. Kayaların arasında küçük küçük havuzcuklar oluşmuş. Bu manzara karşısında kendimizi alamayıp suya atlıyoruz. Tabi inanamadınız değil mi? Şaka yapıyorum, bu havada soğuk suya girmek gibi niyetimiz yok. Gerçek olan şu ki: Gülsüm atlamak istiyor biz engel oluyoruz. O da sadece bir ayağını sokmakla yetiniyor.

Taşyaran vadisinin büyüleyici atmosferinden ayrılıp bir diğer maceraya uzanıyoruz, motocross gösterisine gidiyoruz. Tozu toprağa katan motocrossçular pedalların sonuna kadar basıp, izleyicilere güzel bir gösteri sunuyorlar. Bir saat kadar kulakları sağır edecek motor sesi eşliğinde gösteriyi izleyip fotoğraflıyoruz.

Tarhana çorbası deyince akla Uşak geliyor. Bizim annelerimizin yaptığı tarhanayı markalaştırmışlar, her restoranda da en popüler çorba tarhana çorbası. Ayrıca şehirde çok fazla çorbacı var. En meşhuru ise Tarhaba Baba ismiyle bilineni. Sunum ve servis yorumsuz on numara. Çömlekte gelen tarhananın üstünde dumanı tütüyor. Yanında nohut ve turşu ile servis ediyorlar. Kızarmış ekmek ve bir kase çorba soğuk kış günlerinde içinizi ısıtacak en güzel yemek. Biz de bu enfes lezzetten mahrum olmayıp Tarhaba Baba'ya oturup, tadına bakıyoruz.

Mutlu yaşamak istiyorsanız sevdiğiniz insanlarla birlikte vakit geçirin. Bence mutlu olmanın yegane formülü bu. Çünkü yaşadıklarınız neşenize ortak olanlardan dolayı artacaktır. Biz bu gezimizde bu formülün doğru olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Bu güzel hafta sonu için güzel kardeşlerime tekrar teşekkür ederim. Bir başka organizasyonda görüşmek üzere. Her şey gönlünüzce olsun. Sizleri seviyoruz.