26 Eylül 2016 Pazartesi

Kalkan - Kaş

Bu kez rotamızı güneye doğrultuyoruz. 2016 yılının güneşini batmadan yakalamak, biraz istifade edip kemiklerimizi ısıtmak için bir hafta süresince güneş, kum ve denizle buluşacağız. Bu turumuz koşuşturmacadan uzak, daha sakin geçecek. Tek yerde konaklayacağınız, belki civar yerleri günü birlik gezebiliriz fakat bunu yapmak için kendimizi planlamayacağız. Plansız, programsız bir tatil bekliyor bizi. Çünkü enerjimizi yıl sonuna saklayacağız.

Kalkan konum itibariyle bu mevsimde tatil yapılabilecek turizm cennetlerinden birisi. Bu bölgede Eylülün son haftasında bile hava sıcaklığı 30 dereceleri buluyor. Deniz suyu da yıl boyu ısınan enerjisini tutmuş, oldukça ılık. Buralarda villa kiralama da çok popüler. Biz de tercihimizi bu şekilde yapıyoruz. Yamaçta yer alan, deniz manzaralı bir villa kiralayıp bir hafta kafa dinleyeceğiz. Her ne kadar plan yapmasak da civar yerlerdeki görülesi yerleri ziyaret etmeden yapamıyoruz. Kaş, Kekova, Fethiye, Saklıkent, Patara bunların başında yer alıyor. Kekova'da tekne turları düzenliyorlar. Bir günümüzü bu tura ayırıyoruz. Diğer günler akşam üstüne kadar havuzun ve güneşin tadını çıkartıp, akşam üstleri gezintiye çıkıyoruz.

Kekova turu için Üçağız köyünden kalkan günlük tekne kiralıyoruz. Kaptan ile bizim istediğimiz saatte başlayıp bitecek, istediğimiz koylarda mola verecek şekilde bir rota çiziyoruz. Sezon sonu olması nedeniyle tıklım tıklım turist taşıyan tekneler üç beş kişi taşıyor. Hatta demiz attığımız bazı koylarda bizden başka tekne bile olmuyor. Kaptan ve ailesiyle güzel bir gezinti yapıyoruz. Hatta öğle yemeği teknede mangal ile yapıyoruz, diğer yemekleri de kaptanın eşi hazırlıyor. Üçağız köyünde hemen hemen herkesin küçüklü büyüklü bir teknesi varmış. Geçim kaynakları da Kekova çevresinde tur düzenlemekmiş. Sezon bitince de balıkçılık yapıyorlarmış. Şans işte böyle bir şey. Burada doğan birinin ister istemez böyle bir hayatı oluyor. Küçük yaştan itibaren teknelerde yaşayıp, büyüyorlar. Bize göre keyifli bir işe sahipler. Tabi ki kaptanla konuştuğumuzda her gün aynı yerlerde dolaşmak çok keyifli gelmiyor artık dese de bizim çalışma hayatımızla kıyasladığımız zaman daha keyifli ve huzurlu olduğu kesin. Kendi işlerini yapıyorlar ve ailecek çalışıyorlar. Hava güzel, akşam mesaisi yok, kendilerini strese sokacak acil ve önemli işleri yok. Daha ne olsun.