31 Temmuz 2016 Pazar

Denizli'nin Horozları Bellidir!

Denizli yazımıza şehir ile özdeşleşen horozu ile başlamak istiyorum. Uzun ötüşüyle meşhur bu horoz, 20-25 saniye kadar ötüyor. Canlısını her yerde göremiyorsunuz fakat şehrin her bir köşesinde horoz sembolleri olduğu için heykelleri, amblemleri karşınıza çıkıyor. En çok da belediyenin logosunda görüyorsunuz. Biz canlısını görmek için hayvanat bahçesine gidiyoruz. Denizli halkının özellikle hafta sonları piknik yaptığı Çamlık Ormanın'da, çoğunluğu kümes hayvanlarından oluşan küçük bir hayvanat bahçesi var. Bir çok tavuk çeşidini gördükten sonra Denizli horozunun uzun süreli ötüşüne burada şahit oluyoruz.
Tellidir yavrum anam tellidir tellidir amman
Denizli'nin horozları bellidir
Ötüver de gül ibiğim bir yol ötüver
Geniş olan gam zamanı değildir

Asmam çardaktan
Suyu bardaktan
Bir yol öpüverde gocman gız
İliman yanaktan amanın iliman yanaktan

Bu güzel türküyü kazandıran Denizli'nin önde gelen hak ozanı Özay Gönlüm'ü de yad etmeden geçmeyelim.

Denizli gezimize teleferik ile devam ediyoruz. Geçen hız hizmete açılmış teleferik bizi sıcak havada 1500 rakımlı yaylaya çıkarıyor. Bağbaşı yaylası merkeze göre nispeten daha serin. Teleferikten çıkarken şehrin manzarası görülmeye değer. 6 dakikalık teleferik yolculuğundan sonra yaylaya varıyoruz. Yaz ve kış turizmi için bungalov evler inşa edilmiş burada, konaklama imkanı da bulunuyor yani. Oldukça bakımlı, temiz bir yayla. Biz çok beğendik. Çocuklar çimenlerin üzerinde koşuşturdular, parkta oynadılar.

Teleferik korkusu mu desem, yükseklik korkusu mu desem? Onur gözlerini kapatarak bu korkusunu yenmeye çalışıyor. 6 dakika boyunca ter döken Onur yaylaya varınca bizden çok seviniyor. Neredeyse yeri secde edip öpecek.

Pamukkale Üniversitesi'ne de uğruyoruz. Uzun yıllardır bihaber olduğumuz kampüs çok güzelleşmiş. Bizim zamanımızda toprak patikalarda yürünen yerlerin peyzaj çalışmaları tamamlanmış. Derli toplu kampüs görünümünü almış. Bir çok yeni fakülte açılmış, yeni tesisler inşa edilmiş. Hem büyümüş, hem güzelleşmiş. Üniversite hayatımız aşağıdaki binada başladı. İlk yıl bu binada eğitim aldık. Elektrik elektronik mühendisliğinin ilk harifini bu binada öğrendik diyebilirim.

Sıcak havaya rağmen dostlarla beraber olmak keyifliydi. Eğlenceli bir hafta sonu geçirdik. Gezdik tozduk, turladık. Gösterikleri misafirperverlikten dolayı Altın Ailesine teşekkür ederiz. Kendilerine küçük yavrularıyla birlikte bir ömür mutluluklar dileriz. Yakın zamanda tekrar görüşmek dileğiyle. Hoşça kalın. İzmir'deki Deniz ve Oğuzhan arkadaşlarımı da en kısa zamanda ziyaret edeceğim.