7 Haziran 2015 Pazar

Harissa

Bir sonraki uğrak yerimiz Harissa tepesi olacak. Jeita'dan sonra tekrar Akdeniz kıyısına iniyoruz. Harissa'ya varabilmek için sıfır rakımda kuzeye doğru tekerlek döndürüyoruz. Beyrut'a yaklaşık 25 kilometre mesafedeki Jounieh kıyı kentine varınca, şehir merkezinde yakın bir noktaya arabamızı park edip, Harissa'ya çıkmak için teleferiğe doğru yürüyoruz. Birazdan bizi 650 metre rakımda eşsiz Jounieh ve ufukta Beyrut manzarası bekliyor olacak.

Biz buraya gezmeye geldik fakat Hristiyanlar için özellikle Katolikler için önemli bir dini merkez kabul görülen Harissa'ya ibadete gelen az değil. Papa da zaman zaman ziyarete geliyor burayı. En son 2012 yılında 16. Benedikt gelmiş ve dua etmiş Meryem Ana anıtının altındaki şapelde. Biz oradayken de bir çok Hıristiyan girişte mum yakıp, döner merdivenlerin sonundaki Meryem Ana'nın kollarının altında dua ediyorlar.

Lübnan'ın simgelerinden sedir ağacını görüyoruz Harissa'da. Meryem ana heykelinin altındaki bahçede çeşitli ağaçlar mevcut, bunlardan bazıları bu sedir ağaçları. Lübnan tarih boyunca bir çok devletin himayesinde yaşamış ve o ülkelerin bayraklarını kullanmış. Fakat bu sedir ağacı o barakların ortasında hep yerini korumuş. Fransız egemenliği hüküm sürerken bu coğrafyada Fransız bayrağı kullanılmış. Fakat mavi, beyaz ve kırmızı dikey çizgilerden oluşan bayrağın orta kısmında yani beyazın üzerinde Lübnan sediri yerini almış.

Günümüzde Lübnan bayrağı altı üstlü kırmızı şeritler içinde beyaz fondan oluşur. Bu renklerin farklı anlamları vardır. Kırmızı renk ülkenin bağımsızlığı için akmış insanların kanlarını temsil ederken beyaz renk barışı ve Lübnan'ın dağlarında bulunan karı temsil eder. Bayrağın ortasında bulunan sedir ağacı ise ebediyeti ve istikrarı simgeler.

Harissa sunduğu eşsiz manzarası ile dini bir yer olmasının yanında keyifli bir yerdi bizim için. Meryem Ana anıtına yine füniküler ve teleferik yolcuğunun ardından veda ediyoruz. Biz buradan ayrılıyoruz fakat o Lübnan haklını kolları altına almaya devam ediyor. Akşam saat 6'yı biraz geçiyor. Güneşi batırma vakti yaklaşıyor. Bir sonraki durağımız küçük bir kıyı kasabası olan Biblos olacak. Dar sokaklarında gezinti yapıp Biblos kalesinde dolaşacağız, Ardından sahilde oturup güneşin batışını seyredeceğiz.