21 Eylül 2014 Pazar

CS Misafirimiz

Farklı diyarları gezip görmekten hoşlandığımız gibi, farklı diyarlarda yaşayan fakat yolu bir şekilde bizimle çakışan dünyalılarla tanışmayı ve sohbet etmeyi de seviyoruz. Onlarla vakit geçirmeyi ve arkadaşlık yapmayı kültürel anlamda kazanç sayıyoruz. Viyana'dan Rafael arkadaşımıza Şenferah ailesi olarak 2 gün evimizin kapılarını açıp, kendisini misafir ediyoruz. Bu yazımızda, Rafael'e yer vereceğiz, ayrıca gezilerinizde tanımadığınız halde güvenilir gönüllülerin evlerinde kalabileceğiniz, dünyanın kutuplar dahil her yerinde yaygın bir şekilde kullanılan bu platformadan bahsedeceğiz.

Couchsurfing benim öğrenci yıllarımda tanıştığım bir platform. Bu platform benim için, evlenmeden önce özellikle öğrenci yıllarımda bir çok gezgini misafir ettiğim, evlendikten sonra ise ilk kez misafir olarak kaldığımız bir konaklama partalı diyebilirim. Bu platformdaki ilk deneyimim, 2007 yılında Kanadalı 35-40 yaşlarında macera ve gezgin ruhlu bir arkadaşı misafir etmemle başladı. Kanada'da bir bankada yazılım mühendisi olarak görev yapıyordu kendisi. Tahmin edersiniz ki Kanada'da mühendis olarak çalışan birinin hali vakti yerindedir, değil mi? Ama kendisi konforlu bir otelde kalmaktansa, geceyi benim öğrenci evimdeki kanepede geçirmeyi tercih etmişti. Bu durumu sorduğumda bana hikayesini anlattı, dedi ki: "Ben patronuma dünya turuna çıkacağımı ve 6 ay kadar yurt dışında olacağımı söyledim ve izin istedim. Patronum bu durumdan pek hoşlaşmadı, haliyle iznimi iptal etti. Ben de istifa edip yollara düştüm." Eee dedim. Hikayesini anlatmaya devam etti: "Ben, dediğin gibi otelde kalabilirim. Ama otel konsepti hemen hemen tüm dünyada benzer, odaları benzer, yemeği kahvaltısı vs. her yerde, tüm ülkelerde aynı. Ben bu platform sayesinde hangi ülkede isem o yörenin insanını tanıma imkanı buluyorum. Onlardan oranın dilini, yaşam tarzlarını, yeme-içmeyi kısacası oranın kültürünü öğreniyorum. Otelde kalsam bu kadar kolay ne arkadaşlık kurabilirim, ne de kültürel değer kazanabilirim." İşte bu sözler bu platforma sıcak bakmamı sağladı. Ve yıllar içinde çeşitli ülkelerden 50'e yakın misafirim oldu.

En son yaptığımız yurt dışı gezimiz, bildiğiniz gibi Moskova ve St. Petersburg idi. Buradaki konaklamalarımızı CS üzerinden yaptık. 3 farklı ailede, 1 hafta boyunca misafir olduk. Bir tanesini 4 yıl önce Kütahya'da misafir etmiştim. Dünya çok büyük değil, o da bizi St. Petersburg Pavlovks'da misafir etti. Bir diğer aile ile de can ciğer olduk. Türkiye'ye geldiler, 1 hafta, gezdik dolaştık. Diyeceğim odur ki bu platform ahbaplık kurmamıza da yarıyor.

Şenferah ailesi olarak Avusturya'dan Rafael'i misafir ediyoruz. Kendisi oldukça saygın, konuşkan, iyi niyetli bir arkadaş. Biz işte iken o Aizano'a gitti geldi. Akşamları görüşme imkanı bulduk o zaman zarfında sağı solu gezdirdik, arkadaşlarla tanıştırdık. Güzel bir akşam yemeği hazırladık kendisine. Ardından Çin çayı içtik, çayın tarihi yolculuğunu konuştuk. Ney üfledik. Mevlana'dan bahsettik. Havadan sudan muhabbet ederek, hoşça vakit geçirdik, en önemlisi bir şeyler öğrendik. Meşhur Zotter çikolatalarını duyanınız vardır. El yapımı olan bu çikolatanın üretildiği kasabada oturuyormuş bu arkadaş. Bize de 2 paket hediye etti. Kendisine bu nazik hareketinden dolayı tekrar teşekkürlerimizi iletiyorum. Dikkatimizi çeken bir nokta, arabada arkada otururken emniyet kemerini takmasıydı. Bu konuda uzun uzadıya konuşulabilir. Bu durumun sosyokültürel gelişimini ve toplum üzerindeki etkilerinden bahsedebiliriz fakat bunu başka bir yazıya saklayalım. Bir diğer öğrendiğimiz ise arkadaşın Türkiye'ye bakışıydı. Her defasında Türkiye'nin oldukça güvenli bir ülke olduğunu söyledi, zaten otostop ile seyahat etmesinden anlamıştık bu düşüncesini.

Yazımızın başında dediğimiz gibi biz bunu, kültürel anlamda bilgi paylaşımı yapmak ve arkadaşlık kurmak için yapıyoruz. Müsait olduğumuzda bize yakın hissettiğimiz gezginleri misafir ediyoruz. Yoldan geçene kapımızı açmak, karnını doyurmak ise güzel dinimizin bize verdiği görevlerden biliyorsunuz. Gönüllülük esasına dayanıyor bizimkisi, böylelikle bu vecibeyi de yerine getirmiş oluyoruz, vesselam.