22 Haziran 2014 Pazar

Ihlara Vadisi

Kapadokya bölgesinden yavaş yavaş uzaklaşıyoruz. Gezimizin 3. gününü Konya'da noktalayacağız. Konya'dan önceki son durak yerimiz ise Aksaray'ın Güzelyurt ilçesine bağlı Ihlara Köyü yanındaki Ihlara Vadisi. Köyün sırtını dayadığı Hasan Dağı'nın püskürttüğü lavların aşınması sonucu oluşmuş bir doğal güzelliğe sahip burası. Ihlara Vadisi'nin arasından da soğuk soğuk akan Melendiz Çayı geçiyor. Melendiz Çayı sayesinde vadinin ortasındaki yeşillikleri görüyorsunuz.

Ihlara Vadisinin girişine varmadan epey bir yürümek gerekiyor. Araçları üst kısımdaki park alanına bıraktıktan sonra vadiye doğru yürümeye başlıyoruz. 500-600 metrelik yol boyunca kurulan tezgahlarda köylü kadın satıcılar bize eşlik ediyor. Tezgahlarda ekseri çekirdek ve kurumuş meyve, sebze dikkatimizi çekiyor. Hepsini pas geçip, girişe geliyoruz. Burada da müze kart geçiyor. Meraklısı için söyleyeyim.

Girişe gelene kadar harcadığımız enerji yetmezmiş gibi, vadinin içine ulaşmak için inmemiz gereken merdivenli rampa bizi korkutuyor. İnmek pek zor olmasa da, her inişin bir çıkışı olduğunu bildiğimiz için, dönüş yolculuğumuz bizi şimdiden tedirgin etmeye başlıyor.

Vadiye indikten sonra 2 seçeneğiniz var. Sağdan ya da soldan gidebilirsiniz. Her 2 seçenekte de bir kaç kilise ve Melendiz Çayı'nı göreceksiniz. Soldan giderseniz ise daha kısa yürüyerek görebileceksiniz. Tek farkı bu. Biz daha az yürüyelim diye soldan gitmeye karar veriyoruz. Yer altı şehirleri bizi epey yordu çünkü.

Yılanlı Kilise'deki İsa'nın haramileri. Bizden önceki ziyaretçiler aralarında konuşurlarken, kulak misafiri olduğumuzda duyduğumuz kelimeler bunlar. İsa'nın haramileri... Oldu canım kırk haramiler...

Zorlu merdivenlerden dinlene dinlene çıkıyoruz. Buraya yürüyüş yapmak için gelinebilir. Eğer düşünmüyorsanız böyle bir aktivite, vadinin içine girmenize çok da gerek yok. Yukarıdan hem daha geniş alanı görüyorsunuz, hem de daha güzel bir manzara seyrediyorsunuz. Son bir kez daha yukarıdan vadinin eşsiz güzelliği hafızamıza kazıdıktan sonra, ayrılıyoruz buradan. Önce Aksaray, ardından da Konya. Ve gezimizin üçüncü gününü bitireceğiz.