20 Haziran 2014 Cuma

Ankara - Orta Anadolu Turu

Gezimiz bir Ankara akşamı ile başlıyor. Saat 8 buçuk gibi havalimanından  aldığımız misafirler ile konaklama yapacağımız otele yerleşiyoruz. Akşam yemeği için Ümitköy'deki Beğendik restoran tercihimiz olmasına rağmen kapanma vaktinden önce gidemediğimiz için rotamızı 7. caddeye çeviriyoruz. Akşam yemeğinin ardından laf lakırdı derken uyku vakti geliyor. Fazla geç kalmamak lazım. Çünkü bizleri yorucu bir gezi bekliyor.

Sabahın ilk ışıklarıyla gözümüzü açıyoruz. İlk durağımız Anıtkabir.

Gezimizin Ankara bölümünü hızlı geçiyoruz. Anıtkabir ziyaretimizin ardından panoramik şehir turu yapıyoruz. Konsolosluklar, devlet binaları, meydanlar ve parkları arabadan inmeden turluyoruz.

Sonraki durağımız Estergon Tük Kültür Merkezi. Buradaki bir hattattan vav harfinin çizilmesindeki inceliği öğreniyoruz. Hattat İsmail Bey bize ve misafirlerimize altın oranının nasıl kullanıldığını anlatıyor ve hat sanatıyla ilgili bilgiler veriyor.

Nokta hesabıyla ölçeklendirerek çizilen vav harfi.

Ankara semalarında teleferikle dolaştıktan sonra başkentten ayrılıyoruz. İstikamet Tuz Gölü.

Ankara bu yıl uğrak yerimiz olduğu için bu yazımızda fazla ayrıntıdan bahsetmedim. Ayrıntılar için 'Ankara Günleri' başlıklı gezi yazımıza göz atabilirsiniz.