1 Eylül 2013 Pazar

Selçuk Havaalanı

Dilek Yarımadası'ndaki 2 günlük turumuzu tamamlayıp Pazar günü dönüş hazırlıklarına başlıyoruz. Her başlangıcın bir sonu var malum. Bu turlamamızın da sonuna yaklaşıyoruz. Çadırımızı söküp, komşularımızla vedalaşıp arkamızda hoş seda bıraktığımızı düşünerek Güzelçamlı'dan ayrılıyoruz.

Dönüş yolunda ilk uğrak yerimiz yol üzerindeki Selçuk Havaalanı. Bu minyon havaalanı daha çok eğitim uçakları tarafından kullanılıyor. Paraşütle atlama ve test uçuşları yapılıyor. Ayrıca bölgede sık sık çıkan orman yangınlarına hızlı müdahale için teyakkuzda bekleyen kadrosu ile itfaiye ekibi de hazır bulunuyor havaalanında. Günün Pazar olması ve biraz rica minnet ile havaalanının içine girme iznini kapıyoruz. Yanımızdaki yetkilinin kibar yaklaşımı sayesinde izin verilen bölgede çekim yapıp, uçaklarla ilgili bilgi alıyoruz.

Bu gördüğümüz TC- TKZ isimli hafif tombik yapısı olan çift pervaneli bir yangın uçağı. Bu uçağı diğerlerinden farklı kılan yangın sırasında deniz yüzerinden tek sortide 12 ton su alıp, boşaltma yeteneğine sahip olması. Bu sayede havaalanına iniş yapılmadan deniz yüzeyinden alınan su kullanılarak hızlı bir şekilde yangına müdahale edilebiliyor.

Bir sonraki durağımız Efes Antik Kenti. Bu ziyaretimizin öğle saatlerine denk gelmesi yakıp kavuracak bizi ama katlanacağız artık...