3 Haziran 2013 Pazartesi

Karaca Mağarası

Hamsi Köyü'nden ayrıldıktan sonra Gümüşhane otobanından Zigana'ya doğru ilerliyoruz. Zigana bölgesi Gümüşhane ile Trabzon'un arasındaki en yüksek nokta. Eskiden Zigana tüneli yapılmadan bu yol kış mevsiminde kapanıyormuş. Yollar iyileştirildikten ve tünel yapıldıktan sonra bu sorun ortadan kalkmış.

Zigana tünelini geçtikten sonra iklim de değişiyor. Karadenizin yeşili, sarp kayalardan oluşmuş biraz da çorak dağlara dönüşüyor. Yüksek dağları aşarak Maçka'dan 50 kilometre mesafede olan Gümüşhane'nin Torul ilçesine ulaşıyoruz. Buradan Karaca Mağarası'na gideceğiz. 17 kilometre daha tekerlek döndürdükten sonra mağaraya varıyoruz. Bakalım bunca yolu geldiğimize değecek mi?

Karaca Mağarası'na vardığımızda kapıdaki yetkili içeride fotoğraf çekmenin yasak olduğunu varsa fotoğraf makinesi, telefon vs. bırakmamızı söylüyor. Bu ne saçma bir uygulama diye söyleniyoruz. Tabi ben makineyi sırt çantamda sokuyorum içeri. İçeride gördüğümüz tablo enfes. Mağaranın içinde damlataşı şekilleri, sarkıtlar, dikitler, sütunlar, org desenli duvarlar, mağara çiçekleri, mağara incileri ve traverten basamakları gibi birçok doğa harikası ile karşılaşıyoruz. Geldiğimize değdi diyebiliyoruz artık. İçerisinde bir kaç traverten gölcük oluşmuş. Bütün bu güzellikleri içeride dolaşan görevlilerden saklanarak gizli gizli çekiyoruz.

Karaca Mağarası'nı, gezi defterimize kaydettikten sonra yola devam ediyoruz. Ajandamızda Gümüşhane, Bayburt istikametinden Uzungöl'e gitmek vardı. Fakat bu istikametten gitmiyoruz. Çünkü Bayburt'tan Uzungöl'e oldukça virajlı bir yoldan ulaşım sağlanıyor. Güneş batması halinde bu yolda gitmeni zor olacağı düşüncesiyle geldiğimiz istikametten devam etmeye karar veriyoruz.

Dönüş yolunda Zigana Geçidi tabelalarını görünce içimizde kalmasın diye ana yoldan sapıp eski yola giriyoruz. Bizim için biraz zor olacak. Çünkü ana yol tamamlanınca eski yola bakım yapılmamış. Haliyle engebeli ve virajlı.

15-20 kilometrelik bu yolu kullanarak Zigana Geçidi'ne ulaşıyoruz. Karadeniz türkülerini meşhur sözü kara duman burada da karşımızda. Göz gözü görmüyor. Zirveye ulaştığımızda sıcak bir çay içebileceğimiz Zehir Hüseyin'in mekanına sokuluyoruz. Zehir Hüseyin'den demli bir çay içtikten sonra artık Zigana Geçidi geçiliyor. İniş yoluna girip, 3-4 kilometre sonra da ana yola bağlanıyoruz.

İşte kara dumanın içinde 43 KF 121 ile 2050 rakımlı Zigana geçidindeyiz.

Zirveden indikçe kara duman üstümüzde kalıyor. Ana yola çıktıktan sonra geldiğimiz yoldan Trabzon'a dönüyoruz. Oradan da  96 kilometre mesafedeki Uzungöl'e. Saat akşam 9 gibi Uzungöl'e erişiyoruz. Gezimizin 3. gününde Uzungöl'de konaklayacağız.