24 Haziran 2012 Pazar

Çanakkale - Kabatepe Orman Kampı

Simav - Çanakkale Gidiş Güzergahı
Pazar günü yolumuz uzun olduğu için erken vakitte sabah 7 buçuk gibi yola çıkıyoruz. 360 kilometrelik yolculuğun ardından saat 12 gibi çanakkale merkeze varıyoruz. Yol üzerindeki alışveriş merkezinden içecek, kahvaltılık vs. aldıktan sonra Gelibolu yarımadasına geçmek için arabalı feribota biniyoruz. Feribotlar yarım saat aralıkla kalkıyor. 10 dakika süren feribot yolculuğundan  sonra Çanakkale' nin yaklaşık 10000 nüfuslu kıyı ilçesi Eceabat'a varıyoruz.

Çanakkale - Kabatepe Oramn Kampı Gidiş Güzergahı
Konaklayacağımız yer Kabatepe Orman Kampı, yarımadanın diğer tarafında bulunmakta. Batı istikametinde yolculuğumuza devam ediyoruz. Yaklaşık 10 kilometre gittikten sonra Kabatepe limanının güneyindeki kamp alanımıza varıyoruz.

Kamp alanı, parsel parsel bölünmüş sitelerden oluşuyor. Her bir parselin sınırları ağaçlar boyanarak ayrılmış, büyük bir çadır, bir piknik masası, bir kaç hamak sığacak büyüklükte tasarlanmış. Kamp alanının yarıdan fazlası dolu. Fakat komşular arasında en az bir parsel boşluk olduğu için küçük çaplı gürültü patırdılar rahatsız etmiyor. Aynı zamanda rahat hareket etme imkanı sağlıyor. Deniz manzaralı bir noktadan parsel kiralayıp, çadırımızı kurmaya başlıyoruz.

Çadırı kılıfından çıkarır çıkarmaz, yardımsever bir abimiz koşup yanımıza geliyor. Onun yardımıyla 5 dakika içerisinde kurup, sabitliyoruz. Çadırımızın yanındaki dağıtım panosundan uzatma kablo ile elektrik çekiyoruz. Elektrik, mini buzdolabı ve aydınlatma için. Buzdolabı, istenirse kamp yeri tarafından veriliyor. Fakat babamdan aldığımız buzdolabı işimizi göreceği düşüncesiyle almıyoruz. Çadırın içerisine çift katlı şişme yatağımızı da yerleştirelim derken akşam oluyor.

Çadırımızın bulunduğu noktadan yamaca doğru 50 metre yürümek sahile erişmek için yeterli. Halk plajının yanında sıralanan küçük küçük bir çok koy var. Bu koylarda çakıl yok, hepsi kum. Kumsalı ve denizi tertemiz, berrak.

Kahvaltıdan sonra öğleden sonra saat 3'e kadar deniz keyfi yapıyoruz. Duşumuzu alıp, hazırlandıktan sonra akşam üstü ise zamanımızı, şehitlikleri gezmeye ayırıyoruz. Duş ve tuvaletlerin hijyeni fena değil. 3-5 saatte 1 temizleniyor, ilaçlanıyor. Çok yoğunluk da yok, yani hiç sıra beklenmiyor. Yeşil ile mavinin buluştuğu bu muhteşem orman kampında 4 gün geçiriyoruz.

Akşam gezi dönüşü, mangal üzerinde oranın meşhur balığı karagöz ve kocagöz ızgarası yapıyoruz. Bu balıklar aynı familyadan, tatları da birbirine çok yakın. Mangal için yeterince yağlı, oldukça da lezzetli. Bazı akşamlar da öğlen sonraları atıştırdıımız aparatifler tok tuttuğu için  yaz meyveleriyle geçiştriyoruz.

Kampta deniz manzaralı hamak keyfi de bir başka oluyor. Yorgunluk atmak için birebir. Hafif sallanıp; zaman zaman uyuyup gidiyoruz.

Akşam güneşi, tam batıda olduğumuz için sahilin tam karşısından batıyor. Kamp yanındaki liman fazla işlek değil. Günde birkaç feribota ev sahipliği yapıyor. Genelde küçük balıkçı tekneleri geziniyor etrafında. Tekneler, günlük avlanmalarını tamamlayıp sahilden ayrılıyorlar.

Doğada biz misafirsek, ev sahipleri de var. Envai çeşit sesleriyle kuşlar, kelebekler, çekirgeler, cırcır böcekleri, az da olsa sivrisinek ve karasinek ev sahipliği yapıyorlar bize. Sabah kuş sesleriyle uyanıyoruz. Gündüz kelebekler gelip geçiyor çadırın önünden. Akşam ise koro halinde cırlayan cırcır böcekleri.

Adsız dedi ki...

Ortadoğu ve balkanların adam adamı,
Kalmasın hayatında ne tasa ne de gam,
Hayat sana her zaman gülsün,
Simavın asi çocuğu OĞUZHAN...:)

Kardeşimiz ile sana bir ömür boyu mutluluklar diliyorum. Allah önünüze en güzel hayır yollarını açsın ve bu yol birlikte huzurla,mutlulukla ve sağlıkla aşılsın.

Aziz

fatih aksoy dedi ki...

Oğuz Han Allah sana sonsuz mutluluk versin emi.Aksoy Ailesi

Adsız dedi ki...

Yazılan bunca yazı boşuna yazılmış , bu aktivitenin ilk adımı olan iletişim , sıfır , evet iletişimini kapatmış bir işletme , laubali ve ciddiyetten uzak yetkililerin nesine güvenipte yola çıkılır . ama siz robotsunuz, maalesef.

kapalı devre çalışıyorsunuz galiba . robotluk sizde ,biraz saygı !