30 Haziran 2012 Cumartesi

Çanakkale - Gargara Çadır Kampı

Çanakkale turumuzun son gününde Behramkale'yi ziyeret ettikten sonra kıyı şeridinden yolumuza devam ediyoruz. Akşam vakitlerinde Küçükkuyu'ya yaklaşırken yolumuzun sağında bu geceyi geçireceğimiz "Gargara Çadır Kampı" na varıyoruz. Çadır kampı sıcakkanlı bir aile tarafından işletiliyor. Oldukça bakımlı, şirin bir yer. Bungalov tarzı kulübelerde konaklama imkanı da sunuyor. Biz tabi ki kendi çadırımızı kuruyoruz. Denize yakın 5 metre mesafede sahilin hemen bitişine. Bizden başka 1 aile daha çadırda kalıyor. Bungalovların ise 2-3 tanesi dolu. Sezonun başı olduğu için şimdilik kalabalık değil.

Kamp sahibi Burçak Bey, gelen misafirler gökyüzünü izlesin diye sahilin yanına küçük bir teleskop koymuş. Burada hava açık, ışık kirliliği de yok denecek kadar az oluyormuş. Gerçekten de öyle. Yıldızlar çıplak gözle bile sayılamayacak kadar çok gözüküyor. Ay, son dördünden dolunaya geçtiği için gece biraz aydınlık. Bu teleskop ile ay üzerindeki kraterleri biraz inceledik. Uzun pozlama yaparak samanyolunu fotoğrafladık. Manzaramız güzel olduğu için çadırımızın girişini kapatmadan yatıyoruz. Ayın batmasını beklemeden dinlendirici dalga sesi ve enfes gökyüzü manzarasıyla uykuya dalıyoruz.

Kamp alanında domates, patlıcan, biber, salatalık gibi organik ürünler yetiştiriliyor. Birkaç haftayı bulacak olgunlaşmaları. Bu minik bahçelerde biz sadece sebzeleri koklamakla ve seyretmekle yetiniyoruz. Ayrıca incir ve zeytin ağaçları da sıcak havada serin gölgelikler oluşturmuş. Gölgeliklerin altında oturma yerleri yapmışlar. Sıcak havada uzanıp rahatlamak için birebir.

Normalde deniz durgunmuş. O gün şansızlığımıza dalgalı. Denize giremesek de  buranın güzel manzarası ve bol oksijenli ortamı bizi tatmin ediyor.

Turumuzun son gecesini ay ışığında çadırımızda geçirdikten sonra, kahvaltı yapıyoruz ardından bu şirin kamp alanından çadırımızı toplayıp ayrılıyoruz.

Cafer Aksu dedi ki...

Kanka merhaba, kamp olayı başarılı, yine yapmışsın ilginçliklerini:) İtalya'da görüşmek üzere hoşçakalın...

Adsız dedi ki...

Oğuzhan Bey sitenizi tesadüf eseri buldum, ben 40 yıldır geziyorum daha böyle gezmeyi bilen bir kişi daha görmedim. Sizi hayata olan ilginizden ve barışık görünen kişiliğinizden dolayı tebrik ediyorum. Şu an arkadaşlarla ofiste herkes bu siteyi geziyor sadece sanal değil gerçekte de gezmiş oluyoruz sayenizde. Bu nasıl bir fotoğraflama sanatıdır hocam. Helal olsun diyorum daha da bir şey demiyorum.

Oguz Han Senferah dedi ki...

Sayın Adsız,

samimi ve içten yorumlarınızdan dolayı teşekkkür ederim öncelikle. Bizler, "Çok gezen mi, çok okuyan mı bilir?" sorusunu; "ikisini de yaparsan daha çok bilirsin" diye cevaplamaya çalışanlardanız. Sizler de gezmeyi seviyorsanız, neden beraber yapmıyoruz bu işi. İnanın, daha keyifli olacağı kanaatindeyim. Hatta ofisteki gezmeye meraklı arkadaşlarınız da gelsin. Cümbür cemaat olalım. Gezelim, tozalım, haydi turlayalim!

Adsız dedi ki...

Hocam ofis şu anda bu teklifinizle yıkılıyorrrrrr.... Bizde gezmeyi sevmeyen yok siz nereye biz oraya bundan sonra yaşayalım hayatı doya doya :)

Oguz Han Senferah dedi ki...

Tamam sonraki gezi için hazır olun, sürprizlerimi bekleyin. çok yakında...

Merhaba Oğuzhan Bey.

Harika fotoğraflar eşliğinde enfes bir anlatım olmuş.Bir daha ki gezinizi dört gözle bekliyoruz.

Selamlar...

ümit torun dedi ki...

tesadüfen buldum sitenizi. bende cadırda çanakkale turu yapmayı planlıyordum karsıma sizin site çıktı. çok beyendim ve notlarımı aldım tekrar tebrik ediyorum inşAllah bende bu şekilde yapacam.. =))

Adsız dedi ki...

Yukarıda tüm yazılanlara katılmakla birlikte,

2013 30 ağustosunda Burçak Bey'in nezaketsizliğini yazmadan edemeyeceğim.Konakladığımız bungalowu farelerin basmasından sebep,gecenin bir yarısı artık burada kalamayacağımızı ve oda değişikliği gerektiğini bildirdik,ancak başka yer/oda olmadığı için maalesef ki bize arabada konaklamaktan başka bir alternatif kaldı.

o gece,konaklayamadığımız o yerden ayrılırken,nezaketen borcumuz var mı diye sorduğumuzda kendisine, nasıl bir muhasebe yaptıysa 90,00Tl masraf çıkardı.Ödedik ve ayrıldık...

Olmadı Burçak Bey...Yılda ancak 1 hafta izin kullanabilen hiç kimse tatiline bu tarz bir nezaketsizliği haketmez.